Terminologija

Žargon se odnosi na posebne izraze, fraze ili riječi koje se koriste u određenoj oblasti ili profesiji, kao što su pravo, sport, medicina, biznis, itd. Obično žargon razumiju korisnici u toj određenoj oblasti; to je drugim ljudima teško razumjeti. Ipak, žargon eSporta je zasebna oblast i ima širok spektar fraza i terminologija koje koriste kladionici i igrači. I dok su neke od ovih terminologija specifične za igru, druge su opće terminologije.

Žargon je kritičan dio eSporta. Kao prvo, mora postojati dobra komunikacija među igračima eSporta, fanovima, igračima i drugim zainteresovanim stranama. Za kladioničare u eSportovima, žargon bi mogao biti razlika između pobjede i poraza. Naravno, niko ne treba da se kladi čije značenje ne razume.

Esports i takmičarski gaming žargonTerminologija MOBA igaraŽargon FPS igara

S obzirom da je biblioteka žargona esporta duboka, isplati se odvojiti vrijeme da naučite više o žargonu prije nego što položite prvu opkladu. Najbolji dio je da razumijevanje ovih terminologija nije daleko od mogućeg. Ovaj blog post nastoji razotkriti neke od najčešće korištenih terminologija u svijetu esporta.

Section icon
Esports i takmičarski gaming žargon

Esports i takmičarski gaming žargon

  • Esportovi: Video igrice sa takmičarskim scenama. Neki od najpopularnijih eSportova uključuju CS: GO, League of Legends i Dota 2.
  • Zoniranje: Primoravanje protivnika da napusti područje upotrebom agresije. Ovo ima za cilj da igračevoj strani pruži konkurentsku prednost osiguravanjem najsigurnijeg područja.
  • asistirati: Nanijeti štetu protivniku, a zatim ostaviti da ih ubije saigrač. Na primjer, igrač može pogoditi neprijatelja i odmaknuti se na neko vrijeme. Kada saigrač dođe i ubije neprijatelja, igrač postiže asistenciju.
  • Stražnja vrata: Šunjati se iza ili oko neprijatelja bez znanja, vjerovatno zato što je njihov fokus negdje drugdje. Dok oni to shvate, već je prekasno.
  • botovi: Igrači koje kontroliše kompjuter, ali sa kojima se ljudi mogu takmičiti tokom igre. Botovi omogućavaju igračima da usavrše svoje vještine prije takmičenja.
  • Generator nasumičnih brojeva: Skraćeno kao RNG, ovo se odnosi na element slučajnosti uključen u neke igre, kao što je Hearthstone.
  • kamp: Kada igrači kampuju, ostaju na povoljnom mestu, kao što je ugao, i muzu ga za ubistva ili predmete. Prilazne rute na ovom mjestu su obično ograničene.
  • Kombinacija: Niz napada u kojima jedan vodi do sljedećeg. Ovo lišava protivnika šanse da pobjegne. Ne mogu čak ni da blokiraju ili da se suprotstave napadu.
  • Krug: Svi esport događaji u kalendarskoj godini. Na primjer, Dota 2 krug uključuje Minors, The International, Majors i dobrotvorne događaje.
  • nositi: Kada igrač radi dobro da nadoknadi lošu igru svog tima, a tim ide do kraja da ostvari pobjedu, za tog igrača se kaže da je nosio tim.
  • buff: Odnosi se na efekat, sposobnost ili čaroliju koja povećava moć lika.
  • odbiti: Uključuje protivnika koji pokušava izvršiti akciju protiv igrača, ali igrač djeluje kontra kako bi neutralizirao akciju. Na primjer, kada igrač uzme pojačanje prije protivnika koji ga je prvi vidio, kaže se da je odbio protivnika.
  • Betting Edge: Prednost koju igrač ima u odnosu na kladionicu. Ova prednost se može steći na više načina, uključujući osmišljavanje sistema klađenja koji iskorištava marže ili proučavanje igara/mečeva kako bi se steklo znanje koje pomaže kladiocu da se kladi.
  • mamac: Pretvarati se da ste slabi kako biste doveli protivnika u situaciju u kojoj se lako može savladati.
  • KDA omjer: KDA (ubistva, smrti, asistencije) omjer je broj ubistava, smrti i asistencija koji se pripisuju igraču u utakmici.
  • noob: Igrač koji je nov u određenoj igrici. Noobima treba vremena da shvate kako igra funkcionira.
  • gank: Više igrača napada jednog protivnika. Vjeruje se da su protivnici koji uspiju izbjeći gank bez pomoći svojih saigrača vrlo vješti i moćni. Neki čak ubijaju ganke.
  • stakleni top: Igrač koji ubija ili dobija poene za svoj tim vrlo efikasno, a opet je ranjiv, a laka meta za protivnike je poznata kao stakleni top. U FPS-u, stakleni topovi su oni koje igrači mogu kupiti bez ikakve oružarnice. U MOBA-i, stakleni topovi su obično heroji s velikom štetom u sekundi.
  • Programer: Firma koja proizvodi esport igre. Naravno, postoje igre koje proizvodi više firmi. Klasičan primjer je Call of Duty.
  • Cilj: Određeni ciljevi ili ciljevi koji tim igrača stavljaju u povoljan položaj. Ciljevi mogu uključivati stvari kao što je čudovište koje nudi buff timu.
  • kiting: Udaljavanje od protivnika koji juri uz zadržavanje relativno bezbedne udaljenosti.
  • čuvanje djece: Često pomaže saigračima kako bi stekli više snage za nastavak borbe.
  • džunglanje: Ostati u džungli kako bi stekao zlato i iskustvo umjesto da ubijaš neutralne.
  • Izgradnja: Kada igrač gradi, poboljšava svoju bazu ili karakter dajući mu sposobnosti i predmete. Područje fokusa ovisi o vrsti građenja. Ova područja mogu uključivati odbranu i štetu.
  • klan: Igrači koji redovno igraju igre za više igrača poznati su kao klan.
  • trener: Treneri su ličnosti/likovi odgovorni za poboljšanje učinka tima. Oni to čine davanjem savjeta, taktike i strategije. Takođe mogu analizirati statistiku protivnika.
  • Poke: Ostati na sigurnoj udaljenosti i oslobađati štetu protivniku u dijelovima dok ne odustane.
Esports i takmičarski gaming žargon
Terminologija MOBA igara

Terminologija MOBA igara

Iako su mnoge MOBA igre (online borbene arene za više igrača) dostupne danas (od 2022.), Dota 2 i liga legendi su nesumnjivo najpopularniji i najigraniji u ovom žanru. Stoga se isplati pogledati ovo dvoje.

  • Tanky: Tenkovi su likovi koje je, iako su spori, vrlo teško ubiti jer se mogu pohvaliti tonom robusnog oklopa.
  • Squishy: Ovo su sjajne ubice, npr. strijelci i ubice, ali su vrlo slabi kada je u pitanju odbrana. Činjenica da se ne mogu odbraniti čini ih mekanim (lako se mogu ubiti). Kako bi osigurali da dugo prežive, kreću se po mapi s puno opreza, pazeći da se upuštaju samo u borbe koje mogu dobiti s najmanje kombinacija, recimo, jednom ili dvije.
  • hranilica: Feder je igrač kojeg protivnici konstantno ubijaju. Međutim, hranilice mogu biti rijetke u takmičarskim mečevima.
  • AoE: AoE, koji je u potpunosti Arena of Effect, je vještina čiji se učinak osjeća na cijelom protivničkom području (po izboru igrača), a ne samo na jednom protivniku. Ova vještina je zgodna kada se nosite s mnogo protivnika koji se nalaze u jednom malom području.
  • guranje: Namjera tima da se pomakne vuče se uz stazu protivnika kako bi uništila svoje inhibitore, barake, kupole ili kule. Guranje se može postići od strane tima ili jednog igrača; ovo zavisi od napredovanja i situacije u igri.
  • tačka: DoT (Damage over Time) su predmeti koji nanose štetu protivnicima postepeno trovanjem, krvarenjem ili spaljivanjem.
  • Krajnji: Najvažnija vještina određenog šampiona.
  • poljoprivreda: Ubijanje i posljednje udaranje kripova/miniona u fazi staze.
  • Prva krv: Prvo ubistvo tokom MOBA meča. Ubica obično dobija bonus zlato.
  • FF: Kada saigrač traži od tima da se "forfetira", da odustane od igre i preda se.
  • AA: AA znači automatski napad, kada igrač ne koristi nikakve sposobnosti osim osnovnog napada (može biti melee ili dalekometni).
Terminologija MOBA igara
Žargon FPS igara

Žargon FPS igara

Najpopularnija FPS igra daleko je CS: GO. Evo nekoliko terminologija koje treba savladati prije nego što isprobate igru.

  • Eko runda: Gubitak nekoliko uzastopnih rundi može oštetiti ekonomiju tima, lišavajući ih mogućnosti kupovine predmeta za sljedećih nekoliko rundi, koje su poznate kao eko runde.
  • Upaljeno: Igrač dobije štetu u trenutnoj rundi, kaže se da je upaljen.
  • Molly: Jedna od CS: GO pet vrsta granata. Obično je namijenjen da spriječi protivnike da pristupe određenoj tački na mapi.
  • Kobe: Ubijanje protivnika dalekometnom granatom.
  • Anti-Eco runda: Ovo je kada tim kupuje oklop koji može donijeti više novca po ubistvu dok se suočava sa protivnicima koji su u eko rundi.
  • pojačavanje: Dva ili tri igrača rade zajedno kako bi pobijedili prepreku i stekli prednost terena nad protivnicima.
  • Rotacije: Kretanje igrača s jedne tačke karte na drugu u svrhu odbrane ili napada na potonju.
  • Top Fragger: Uspješno ubiti protivnika. To također znači najefikasnije igrače u smislu poena i ubistava.
  • Shot Caller: Poznat i kao kapiten u igri, Shot Caller je donosilac odluka u igri o pitanjima kao što su kontrola mape, rotacije i upravljanje.
  • Nemesis: Nemesis je neprijatelj koji je srušio igrača mnogo puta zaredom - a da ga nije ubio.
Žargon FPS igara