Zemljama

Kako velika tržišta prihvaćaju sportsko kockanje širom svijeta, esport kockanje ostaje ilegalno u mnogim područjima. I esport i sportsko klađenje su slični u procesu klađenja i kvotama. Međutim, glavna razlika između njih dvoje je učešće maloljetnika u esportovima. Klađenje na esports je tradicionalno ilegalno u većini područja, djelimično zbog toga što mladi igrači masovno hrle na esport igre.  

Upravni organi oklevaju da dozvole kockanje u bilo kom sportu koji uključuje učešće maloletnika. Zabrane esport kockanja dovele su do ilegalnih tržišta, koja često sadrže namještanje utakmica i ilegalno kockanje maloljetnika. Video igre i dalje privlače mlade igrače, što je dovelo do toga da mnoge općine i vlade država povuku crtu protiv legalizacije klađenja na ishode esporta.

Legalno klađenje na eSportMeđunarodno eSport kockanjeČesto Postavljena Pitanja
Sjedinjene Države
us flag

Sjedinjene Države

Esportske igre su već postale mainstream u Sjedinjenim Državama. Sjedinjene Američke Države su među najpopularnijim i najunosnijim regijama na svijetu po pitanju esporta. Ovaj 'status' je inspirisan raznim faktorima, među kojima je ključno to što je većina ljudi prihvatila konkurentno igranje i striming kao put karijere. Važni esport, uključujući gledanost i kockanje u Sjedinjenim Državama, nastavljaju da se penju do novih visina.

Prikaži više...
Albanija

Albanija je mala država u jugoistočnoj Evropi, koja pokriva površinu od 28.748 kvadratnih kilometara. Graniči sa Kosovom, Crnom Gorom, Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Glavni grad Albanije poznat je kao Tirana, sa populacijom od oko 3 miliona ljudi. Statistike pokazuju da se u nekom trenutku više od polovine odrasle populacije bavilo kockanjem, uključujući elektronsko klađenje na sport (eSports). To je uprkos svim zakonskim ograničenjima na klađenje i druge oblike kockanja u zemlji.

Prikaži više...
Italija

Popularnost e-sporta stalno raste u posljednjih pola decenije širom svijeta. Ova popularnost je dovela do toga da su mnogi ljudi postali sportisti sa punim radnim vremenom sa trenerima i platama. E-sportski turniri su sada veliki događaji sa ogromnim novčanicima za koje se morate boriti. Takmičenja kao što su The International, FIFA e-World Cup i League of Legends (LoL) World Cup igraju i gledaju milioni ljudi širom svijeta. Zemlje postupno zvanično priznaju e-sport.

Prikaži više...
Srbija

Industrija esporta je u posljednjih pet godina izuzetno rasla i diverzificirala se. To je sada globalna industrija vrijedna više milijardi dolara. Internet klađenje u Srbiji je, međutim, doživelo težak početak u poređenju sa drugim nacijama. Prva zapaženija aktivnost klađenja bila je 1964. godine kada je zemlja bila u sastavu Jugoslavije. Postojao je savezni zakon koji pravi razliku između klasičnih igara po izboru i posebnih igara po izboru. Uprkos nekim izazovima na početku, industrija je savladala i impresivno porasla.

Prikaži više...
Turska

U Turskoj je klađenje strogo ograničeno. Ali osim toga, Turci nastavljaju da se kockaju diskretno na internetu. Online esport klađenje je privuklo sve veću pažnju posljednjih godina jer industrija video igara nastavlja rasti. Omjeri distribucije prihoda od igara i klađenja operatera i dilera se poboljšavaju kako se uvode nove i jedinstvene igre i aktivnosti klađenja. Igrači bi trebali biti pažljivi i istraživati kako bi izbjegli sukob s agencijom za provođenje zakona o klađenju.

Prikaži više...
Ujedinjeno Kraljevstvo

Ljubitelji esporta koriste pamet i hrabrost da kockaju pobjednike u akciji klađenja na esport u Velikoj Britaniji. Klađenje na esportove u Ujedinjenom Kraljevstvu (UK) nije samo legalno; veoma je popularan među ljubiteljima sporta. U stvari, neki od najvećih brendova industrije igara skaču na vagonu dok esport klađenje u Velikoj Britaniji raste u dosegu i popularnosti. 

Prikaži više...
Legalno klađenje na eSport

Legalno klađenje na eSport

Kladionici se mogu legalno kladiti na klađenje u esportu u odobrenim kladionicama u određenoj regiji u kojoj osoba daje opklade. Kao i sport, esport ima turnire i utakmice visokog nivoa tokom cijele godine. Pomama popularnosti podstiče ekspanzivni rast na tržištu esporta, za koje se očekuje da će premašiti filmsko tržište u prihodima u narednoj deceniji.

Iz tog razloga, više kladioničara stavlja opklade na esportove nego ikada. Zbog sudjelovanja maloljetnika u esportu, državne i nacionalne vlade istražuju načine za sprječavanje maloljetničkog kockanja povezanog s igranjem igara.

U SAD-u postoje neke države koje dozvoljavaju klađenje na esport, poput Nevade i New Jerseya. Međutim, druge države, poput Indijane, donijele su zakone koji izričito zabranjuju klađenje na esport, čak i kada je sportsko klađenje dozvoljeno. Neki esports kladionici se okreću offshore klađenju s online kladionicama. Za kockare je važno da istraže i razumiju zakone o klađenju u esportu kako bi izbjegli kršenje lokalnih propisa.

Nacionalni i međunarodni zakoni imaju tendenciju da posebno ciljaju operacije klađenja na esport, tako da zakoni koji ograničavaju pojedinačne kockare nisu tako jasni. Zakonitost klađenja na esports zavisi od lokalnih propisa koji su na snazi da regulišu individualno klađenje na esport i štite milione maloletnika koji učestvuju u igrama širom sveta.

Legalno klađenje na eSport
Međunarodno eSport kockanje

Međunarodno eSport kockanje

Međutim, u New Jerseyu je država usvojila zakon koji ograničava esport kockanje na međunarodne turnire na kojima su igrači uglavnom stariji od 18 godina. Kako esport nastavlja da raste, zakoni koji regulišu klađenje na igrače, utakmice i prvenstvena takmičenja su složeni. Lokalni i nacionalni propisi regulišu mogućnost kockara da pristupi legalnim mogućnostima klađenja na zemlji i na mreži.

Međutim, sinergija između kockanja i esporta stvara potražnju i kladionice ciljaju esport kockare u nadi da će povećati prihode širom svijeta. U stvari, neke kladionice sponzoriraju esport timove kako bi privukli mlađu publiku, što je upravo scenario koji zakonodavci nastoje izbjeći.

Nacije u eSportu?

Do 2019. godine, Kina, Španija, Kanada, Novi Zeland, Japan i Južna Koreja su bile domaćini međunarodnih turnira u igricama. New Jersey je odobrio klađenje na esport upravo na vrijeme za finalni meč Lige legendi Svjetskog kupa 2019., koji je uključio više od 4 miliona gledalaca. Na međunarodnom planu, lokalna upravna tijela procjenjuju kako pristupiti tržištu klađenja na esport.

Neki zakonodavci su čvrsto protiv da se mladima omogući pristup mogućnostima klađenja putem esporta. Drugi idu po tankoj liniji, nadajući se da će privući porezne prihode od odraslih kockara i uvesti neka ograničenja kako bi obuzdali sudjelovanje mladih u klađenju u esportu.

Među gledaocima Svjetskog kupa bila je i međunarodna publika. Veliki broj gledalaca zainteresiranih za esports dovodi do esport kockanja. Zapravo, kladionice ciljaju publiku industrije esport igara. Predviđa se da će tržišna vrijednost klađenja na esports premašiti 13 milijardi dolara do 2025. godine.

Većina vlada osporava moralnost ciljanja učesnika esporta, koji su istorijski mlađi, za kockanje. Međutim, kao i sportsko tržište, kockarske ustanove agresivno traže načine da plasiraju na tržište i privuku nove kladionike. Od internetskog oglašavanja do sponzoriranja natjecanja, esport kompanije nastavljaju privlače kockare i povećavaju bazu kupaca.

Međunarodno eSport kockanje
Često Postavljena Pitanja

Često Postavljena Pitanja

Kako popularnost esporta i dalje raste, globalna publika traži načine za sudjelovanje putem igara ili kockanja. Evo nekoliko odgovora na često postavljana pitanja.

Je li kockanje na esport mečevima legalno?

Do nedavno, klađenje na esports bilo je ilegalno na većini velikih tržišta. Esportsko kockanje je relativno novo. Vlade sada počinju regulirati klađenje na esport kako bi zaštitile mlade igrače koji učestvuju u igranju video igrica na esport utakmicama i turnirima. Međutim, neka lokalna, državna i nacionalna upravljačka tijela širom svijeta dopuštaju esports kockanje u nekim oblicima. Zakoni se razlikuju ovisno o lokaciji kladioničara.

Koja su starosna ograničenja eSporta za kockanje?

Istorijski gledano, zabranjeno je klađenje na turnire, koji se sastoje od igrača mlađih od 18 godina. Čak je i klađenje općenito ograničeno na kockare koji su stariji od 18 ili 21 godine, ovisno o propisima na lokaciji kladioničara. Međutim, zakoni se razvijaju.

Neka područja dozvoljavaju malo popustljivosti u klađenju na utakmice sa mlađim učesnicima. Naravno, postoji aktivno ilegalno tržište klađenja koje ne ograničava klađenje prema godinama. Da bi ostao u zakonskim granicama, kockar mora istražiti zakone koji regulišu klađenje u esportu u mjestu njegovog ili njenog prebivališta.

Gdje se kladioničar može legalno kockati na eSportovima?

Lokalni zakoni se brzo razvijaju. Najbolje je provjeriti s komisijom za kockanje u nekom području kako biste utvrdili koje zemaljske ili online platforme legalno funkcionišu. Neke opštine strogo zabranjuju klađenje na esport. Međutim, postoje online sportske kladionice koje nude kockanje širom svijeta. Međutim, ove mogućnosti kockanja u digitalnom esportu možda nisu legalne za stanovnike područja koja zabranjuju kockanje u esportu.

Često Postavljena Pitanja